Nie ma szarości! Jest tylko białe i czarne!
wtorek, 31 maja 2016
sukces UBELA

una bicicleta en la autovia

Operacja UBELA na A1 odniosła pełny sukces. Łączny dystans to 100,07 km.

100,07 km

Czas jazdy 5 godzin 20 minut i 55 sekund. Średnia prędkość na całej trasie 18,71 kmh. Zapisy historyczne GPS na navime i filmy na kamerze rowerowej. Całą A1 przejechałem w kierunku północnym.

una bicicleta en la autovia

W kierunku południowym tylko dojazd do węzła Tuszyn i powrót ze Strykowa do węzła Łódź Wschód.

18:55, xylonyt , Rower
wtorek, 24 maja 2016
Bałtyk 2016 za 45 dni

Do wyjazdu na Operację Bałtyk zostało jeszcze 45 dni. W tym roku główna baza znajdzie się we Władysławowie. Obecnie układane są plany turystyczne. Jeden dzień na pewno Krokowa pałac i Dąbki plaża. Kolejny dzień to wyjazd pociągiem do Helu, a w nim Fokarium, latarnia morska i plaża na krańcu półwyspu. Planujemy także: zwiedzić Muzeum Motyli we Władysławowie. Pokój z aneksem kuchennym, własną łazienką, balkonem z widokiem na Zatokę Pucką zarezerwowany. Wyjazd 07-07-2016.

wtorek, 17 maja 2016
UBELA 2016 założenia wstępne

UBELA 2016UBELA 2016 to zadanie przejechania rowerem części autostrady A1 na odcinku Węzeł Stryków - Węzeł Tuszyn przed jego otwarciem. Odcinek ma 40 kilometrów. Otwarcie zapowiadane jest na początek sierpnia 2016, choć być może uda się to zrobić wcześniej, bo zaawansowanie prac jest znaczne. Dla mnie do zrealizowania operacji czasu nie jest za wiele i wymyśliłem sobie, że wykonam ją 28 maja 2016. Cała eskapada to będzie łącznie wraz z dojazdami około 75 kilometrów, czyli szykuje się całodzienna wycieczka. W programie wymyśliłem ciepły posiłek, kilka postojów dla przesłania zdjęć i relacji online, trasę oczywiście zapiszę na navime, a dodatkowo pierwsze dwie godziny wyprawy znajdą się na filmie, bo mam kamerę rowerową - taki jest postęp roweryzacji miast i wsi.

poniedziałek, 16 maja 2016

una bicicleta en la autovia 2016

Operacja "una bicicleta en la autovia" planowana jest na 28 maja 2016. Start 9:00. Co z tego wyjdzie? Nie wiadomo! Najważniejsza jest właściwa pogoda.

piątek, 13 maja 2016
zwiedzanie Sandomierza meleksem - unikajcie firmy ULA

Dziś kilka słów na temat zwiedzania Sandomierza meleksem przy wykorzystaniu sandomierskiej firmy ULA. Strona internetowa zapowiada wspaniałe możliwości zwiedzania miasta Sandomierza – żółtymi meleksami. Zwiedzanie nimi to wielka przyjemność dla osób starszych, niepełnosprawnych, rodzin z małymi dziećmi i chętnych do tzw. "szybkiego zwiedzania". Jestem „pomysłodawczynią” zwiedzania miasta tymi elektrycznymi pojazdami, „rodowitą sandomierzanką” i „licencjonowanym przewodnikiem turystycznym (źródło: http://ulameleksy.pl/#home) Dalej w treści strony opisane są trasy: mała i większa, co obejmują, ile trwają itd. No normalnie miód! Już w grudniu ubiegłego roku zaprosiłem Mysz do Sandomierza. Ponieważ w wielu miejscach w sieci jest wzmianka o tej atrakcji, a nogi też już nie te co kiedyś to pomyślałem, że warto zarezerwować taki meleks na dzień naszego zwiedzania. Pierwszy mail napisałem już w styczniu 2016, ale przyszła odpowiedź, że jest za wcześnie żeby dokonać rezerwacji. Okay! Do kwietnia przecież dużo czasu!  Na trzy tygodnie przed przyjazdem napisałem maila ponownie. Tym razem przyszła odpowiedź, żeby rozmawiać bezpośrednio z meleksem. Dlatego też telefonowałem do Właścicielki Firmy, uzgodniliśmy datę, godzinę, miejsce początku trasy i cenę usługi.  Gdy 23 kwietnia 2016 o godzinie 10:30 przed Bramą Opatowską nie pojawił się przewodnik z meleksem poczekaliśmy jeszcze chwilę i zadzwoniłem do Właścicielki Firmy. Okazało się, że o nas zapomniano. Najzwyczajniej w świecie zapomniano! Polecono nam, żebyśmy poczekali jeszcze kilkanaście minut i jak meleks będzie wracał z trasy to nas zgarnie… (Zgarnąć to można liście na kupę, jak opadną jesienią z drzew!) Zagotowałem się, bo ustalenia były takie, że będziemy mieć przewodnika tylko dla nas. Specjalnie zająłem się rezerwacją kilka miesięcy wcześniej, żeby mieć stuprocentową pewność usługi. Niestety stało się inaczej. Przeszliśmy na Rynek i stąd pojechaliśmy innym meleksem na przejażdżkę po Sandomierzu. Usług Firmy Ula Meleksy nie polecam nikomu – wręcz odradzam korzystanie z jej usług. Firma niepoważna i nietaktowna. Nawet nie potrafiła przeprosić. Zupełny brak honoru.